سلامی از ته دل

پیشه ام معلمّی است،

ایران را دوست دارم، به مردم دنیا عشق می ورزم

و زندگی را یک موهبت و زندگی کردن را هنر میدانم.

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

تزریق فرهنگ غربی و انتشار الگوهای زندگی مصرف گرایانه و سکولار غربی به ملت ها یکی از اهداف نظام های سرمایه داری غرب است. آنها می خواهند اگر حتی کشوری در زمینه تکنولوژی پیشرفت کرد، وابسته باشد به طوریکه استقلال فرهنگی و علمی نداشته باشد. آنها می خواهند نظام خانواده و توجه به سنت ها و تمدن های کهن از بین برود و همه چیز در خدمت الگوهای غربی درآید. با این ترفند بازار دنیا و سلیقه مردم جهان را در دست گرفته و بر همه حکومت می کنند. در این شرایط و با هجمه های فرهنگی زیاد اجازه رجوع انسان به خویشتن و پرسش و جستجو درباره حقیقت را از بشر در عصر جدید گرفته اند. اکنون بشر بیش از هر زمان در خدمت تکنولوژی در آمده، به جای اینکه تکنولوژی در کنترل بشر باشد. اگر از این مساله غافل باشیم با یک اضمحلال فرهنگی مواجه خواهیم شد که جبران آن دشوار است. پرسش مهم اینکه مسلمان ها در مورد یکدیگر و در ارتباط با مردم دنیا و انتشار چهره واقعی اسلام به بشر تشنه حقیقت چه وظایفی دارند؟ آیا باید دست روی دست گذاشت و اسیر جنگ فرهنگی غرب علیه اسلام و بشریت شد؟ یا می توان از ابزارهای تولیدی خود آنها برای مقابله در جنگ فرهنگی و انتشار چهره واقعی اسلام به دنیا استفاده کرد؟

هنوز در کشور ژاپن و خیلی از کشورهای دیگر دنیا چیزهایی همانند بت در زمان جاهلیت پرستیده می شود. کمی به این عقب ماندگی مردم در دنیای مدرن و علت های آن فکر کنیم.

پویا کریمی
۳۱ فروردين ۰۰ ، ۰۶:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

کفر به معنای پوشاندن است مانند پوشاندن حقیقت، نعمت ها و ... .

کافری فقط به باور نداشتن خداوند نیست. در برخی مواقع خیلی از نیّات، افکار، گفتار و اعمال آدم ها رنگ و بوی کفر دارد و این همان چیزی است که شیطان می پسندد و آدمی را به سمتش سوق می دهد.

پویا کریمی
۲۶ فروردين ۰۰ ، ۰۶:۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر