سلامی از ته دل

پیشه ام معلمّی است،

ایران را دوست دارم، به مردم دنیا عشق می ورزم

و زندگی را یک موهبت و زندگی کردن را هنر میدانم.

هوای همدیگر را داشته باشیم3

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۴۰ ق.ظ

وقوع مشکلات در دنیای این روزهای آدم ها با وجود پیشرفت های زیاد از نظر علمی می تواند یک یادآوری و هشدار باشد. اینکه بشر چقدر در برابر قدرت بی نهایت خدا ضعیف است. خدا می خواهد با بندگانش حرف بزند و به آنها بفهماند که اینقدر مغرور علم محدود خود نباشید. به راستی در دنیای امروز که 14 قرن از ظهور اسلام می گذرد چرا باید مردمانی وجود داشته باشند که چیزهایی می خورند که از نظر اسلام ممنوع و از نظر بهداشتی نیز مضر است؟! خدا در قرآن به بندگانش فرموده که به هرآنچه می خورید نگاه کنید و رعایت این امر مهم منجر به سلامت جسم و روح می شود. رعایت نکردن این مسئله منجر به بروز بیماری های جدید با میزان شیوع بالا است که می تواند افراد زیادی را در کشورهای مختلف دنیا مبتلا کند. نژادپرستان دنیا که خود را سردمداران آن می دانند و با اسلام و آموزه های آن مخالف هستند و نمی گذارند پیام اسلام به بشر تشنه ی اخلاق برسد مسئول بروز این بیماری ها هستند. نژادپرستی یعنی همه بشریت هم از بین برود مهم نیست،فقط یک نژاد در عالم باشد. بدتر از همه اینکه وقتی بیماری مانند کرونا در جامعه شیوع می یابد هنوز خیلی ها به فکر خودشان هستند، به فکر جیب هایشان، به فکر خودخواهی هایشان و در این اوضاع به احتکار و گرانفروشی می پردازند. در واقع، این افراد یک لحظه نمی اندیشند که خودشان ممکن است به این بیماری مبتلا شوند و چقدر از قدرت خدا غافل اند که آنها را در امن ترین مکان ها هم که باشند می تواند به یکباره از بین ببرد؟ برخی دیگر هم که شایع پراکنی می کنند و در اشاعه ویروس ترس می کوشند. این رفتارها  به دور از مسلمانی و انسانیت است.

چرا برخی از مردم ما اینگونه شدند؟ الگوهای ذهنی مردم به یکباره تغییر نمی کند. دشمنان اسلام و ایران سال ها است روی این مسائل کار می کنند. آنها می خواهند ما هوای همدیگر را نداشته باشیم. وقتی هوای همدیگر را نداشته باشیم و مطابق رضای خدا عمل نکنیم، به شیوع ویروسی سخت تر و بحرانی تر از ویروس کرونا کمک کرده ایم: ویروس بی مهری و خودخواهی که به دور از مرام ایرانی است و ایران را از هم می پاشاند. کرونا یک تلنگر است، هوای همدیگر را داشته باشیم و از قدرت بی نهایت خدا و اراده او غافل نشویم. همه مشکلات با توکل بر خدا حل می شود.

۹۸/۱۲/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
پویا کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی